Vijenac 673 - 674

Likovna umjetnost

IZDVAJA

Vanja BABIĆ

U ovome broju Vijenca rubrika Izdvaja, kada je o likovnim umjetnostima riječ, ponešto odudara od uvriježene prakse. U Zagrebu se, naime, nedavno otvorilo nekoliko zanimljivih i vrijednih izložbi – sve one zasigurno će biti najozbiljnije uzimane u obzir prilikom dodjeljivanja različitih strukovnih godišnjih nagrada i pohvala – a za njihove prikaze, stjecajem okolnosti, nije bilo mjesta na stranicama aktualnog Vijenca. Stoga sam se ovom prigodom odlučio tek za svojevrsnu kratku najavu znatno opširnijih osvrta na sve te izložbe, koji će uslijediti u brojevima od siječnja odnosno veljače iduće godine.

• RETROSPEKTIVA ZLATKA KOPLJARA U MUZEJU SUVREMENE UMJETNOSTI – Zlatko Kopljar pripada među najzanimljivije suvremene domaće vizualne umjetnike, čiji rad posjeduje i nezanemarive međunarodne referencije. Riječ je o multimedijalno orijentiranu autoru koji prakticira sofisticirano angažiran pristup stvarnosti što nas okružuje.

Izložba u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti donosi više od četrdeset Kopljarovih radova nastalih u različitim fazama njegove karijere, a sadrži performanse odnosno fotografije i videa s performativnim ishodištima, kao i objekte i skulpture.

• IZLOŽBA UDRUŽENJA UMJETNIKA ZEMLJA U KLOVIĆEVIM DVORIMA – Petar Prelog, jedan od naših vodećih stručnjaka za umjetnost prve polovice prošloga stoljeća, koncipirao je izložbu Umjetnost i život su jedno: Udruženje umjetnika Zemlja, 1929–1935.

Povod za izložbu jest 90. obljetnica osnutka spomenuta udruženja, a Prelog i suradnici donose pregledan i cjelovit prikaz njegova djelovanja. Riječ je o umjetničkoj pojavi angažirana pristupa unutar koje su koegzistirala naglašeno lijeva s nacionalno osviještenim polazištima, zbog čega će režim monarhističke Jugoslavije 1935. i zabraniti Zemlju. Posljednja izložba posvećena Zemlji održana je 1971. u sklopu Zagrebačkoga salona, a Prelog i suradnici najnovijim se projektom na nju nadasve uspješno nadovezuju.

• IZLOŽBA VIZIJE GRADA – IKONOGRAFIJA GRADA II (1950–2000+) U MODERNOJ GALERIJI – Glavni kustos ove izložbe Željko Marciuš i njegovi suradnici odabrali su radove više od 250 hrvatskih modernih odnosno suvre Krsto Hegedušić, Pater Noster, Moderna galerija menih umjetnika i umjetnica s gradom u fokusu.

 

Izložena građa obuhvaća slikarstvo, grafiku, crteže, strip, objekte, video, eksperimentalni film, urbane intervencije te performanse i akcije. Riječ je o izravnom nastavku uspješne izložbe Ikonografija grada u hrvatskom slikarstvu prve polovice 20. stoljeća, održane u Modernoj galeriji prije gotovo deset godina. Izložba je podijeljena u petnaest cjelina od kojih svaka donosi različite aspekte vizualnoga tematiziranja ili problematiziranja urbaniteta, a Vijenac je i medijski pokrovitelj ove izložbe.

Vijenac 673 - 674

673 - 674 - 19. prosinca 2019. | Arhiva

Klikni za povratak